fredag, maj 08, 2009

v. 19 Tema: Gul och Röd

Jag är inget jättestort fan av rosor ska jag väl erkänna, men dessa var riktigt fina... :-)
En av de otroligt vackra rosorna i buketten som pappa köpte till mamma när de varit tillsammans i 27 år (eller han köpte de egentligen två dagar innan men... Det var bara för att det var påsk och så... :-P), den 11 april i år... :-) Det var en bukett med massa rödgula rosor... Otroligt fina måste jag säga!!! :-)
De firar f.ö. silverbröllop om en dryg månad också... ;-) Närmare bestämt den 8 juni... ;-) (Dock tar min lillasyster studenten den 10 juni, så de hade inte tänkt fira det nåt speciellt... Men DET ska vi döttrar ändra på... ;-))
De träffades och blev alltså tillsammans den 11 april 1982, i Prag... Gifte sig den 8 juni 1984, och knappt 3 månader senare, den 6 september (alltså 1984), föddes min storasyster... ;-) Snabba ryck, hehe... :-P

11 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja, det var en underbar ros.

Oj då, dina föräldrar var "tvungna" att gifta sej?

Må gott, önskar Irene

foto CHIP sa...

Oh så vacker ros! ... och precis de rätta fredagsfärgerna :)

Jah Hollis sa...

Jag instämmer: den var riktigt läcker i färgerna.

Megera sa...

Verkligen en tjusig ros med underbara färger. Kul att se en annann blomma än tulpan, som många med mig valt.

hea sa...

Så läcker ros! har aldrig sett en i sånna färger förr, finfint :)

Foto i Norr - Marie sa...

Vilken vacker ros du har fångat. Hoppas du får en fin dag samt helg!

Anonym sa...

Ska man så ska man, dvs både fira och gifta sig och få barn och ...
Snyggt foto blev det i alla fall.

Pialotta sa...

Härlig ros du satt in och de rätta färgerna..Kul med lite ord runt det hela:-) Ha en fin fredag/Pialotta

Nukke sa...

A rose is a rose is a rose is a rose !

Amanda sa...

En sådan skönhet du visar. Rosen är min älsklingsblomma. Varcker knopp och ett bra foto. /Amanda

eva-marie sa...

Det var verkligen enn fin bild - liksom de andra du har i din blogg (jag har scrollat). Kram och välkommen till min blogg.