fredag, februari 05, 2010

v. 5 Tema: Brun och röd

...och lite grön också, som en liten bonus, haha... :-P En av mina absoluta favorit-bilder faktiskt, genom alla år jag fotat digitalt, sen 2005 alltså...
Några lingon, bilden är tagen vid Böda Skogsjärnväg på Öland, när jag, mamma och min lillasyster plockade lingon medan pappa var ute och körde med tåget (eller ja, han var konduktör, men ja)... :-P Vi jobbade där, men våran uppgift var ju bara att stå i kiosken, och det blev ju ganska långtråkigt när tåget var ute och körde, så då måste man ju roa sig med nåt... :-P
Bilden är tagen i augusti 2009... ;-)

6 kommentarer:

Mona sa...

Superfin bild på lingonen.

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Oh, så fint! Och en vacker färgkombination.

Trevlig fredag!
Xini Björnmamman

Maria sa...

Tjusig lingon bild(:
Ha en trevlig fredag!

Artlover sa...

Ja, Det var en del som fick med grönt också, t.o.m. jag:-)

Ninnie sa...

Vad mysigt med en svensk sommarbild....

Jah Hollis sa...

Fin bild med en bra historia bakom.